en bästis i sängen

Igår åkte Jocke till Oslo för cupspel med bandyn. Han kommer hem tidigast söndag eftermiddag/kväll, men antagligen mitt i natten eller tidig måndag morgon.
Detta kommer att ge mer problem än bara saknad, nämligen en iskall säng.
Den senaste veckan har jag när jag gått och lagt mig legat och ylat efter Jocke så att han ska komma och värma mig. Då blir det ju liksom katastofkallt i sängen om jag ska ligga där själv i fyra nätter.
Lösningen är min lavendeldoftande vetekudde som jag igår körde i micron 4 minuter. Den plus två täcken och en filt.
Det funkade jättebra, så bra att jag mitt i natten vaknade och var alldeles för varm.
Samma sak kommer upprepas ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0